דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
האם את רוצה להנאות יותר ברכיבה? בואי לקבוצות רוכבות אופניים במרכז הארץ בימי שישי. השבוע אדריך על איך לשבת נכון ולשלוט יותר על האופניים בירידות---ראו את התמונה המצורפת
15:56 (14/06/16) Laurie Copans

המון רוכבות באות אליי עם חששות בירידות. וזה טבעי! אני נותנת הדרכות אישיות וסדנאות רכיבה כל הזמן עם הנושא הזה. אז איך אפשר להנאות יותר בירידות?א -- להסתכל קדימה, לפחות 20 מטר או יותר אם את רוכבת מהר. רק כך את יכולה לראות מה בא, מה אופי הירידה, איזה מהירות את צריכה ואיך את צריכה לשבת על האופניים.ב -- ללחוץ על שני הברקסים. המון אומרים שעדיף ללחוץ רק על צד ימין, על האחורי וזה לא נכון. הגלגלים שלך אוהבים שיוון גם בעט עצירה. ג -- לעשות את הכל בצורה הדרגתית. הסתכלת קדימה, נכון? ראית את הירידה האתגרית הזאת באה, נכון? אז לחצת על הברקסים בזמן, נכון? וכוונת בזמן את האופניים לקו הרכיבה המתאימה לך, נכון? הכל בגלל שהסתכלת קדימה והחלטת בזמן. לגבי ברקסים, אפשר כמובן ללחוץ חזק אבל רצוי לרכב מספיק מהר כך שהגלגל הקידמי שלך לא מתחיל להתנדנד מצד לצד. ולא לרכב מהר מדי כך שאת יכולה להחליט את הכל בזמן ולשאר בשליטה. ד -- לשבת נכון על האופניים: -- רגליים במקביל לרצפה (לא אחת למטה ואחד למעלה). כך את יכולה ממש לעמוד על הפדלים ולהיות יותר חופשיה לזוז קדימה ואחורה בהתאם למצב השביל. ואז הטוסיק לא מקבל מכות מהכיסא. גם כך הפדלים לא נוגעים באבנים גדולות על השביל. -- לכופף את הגוף כך שהגב ישר. כך את מורידה את מרכז הכובד. עדיין רצוי שהטוסיק יהיה מעל הכיסא. כלומר, את לא יושבת על הכיסא. -- לשבת אחורה (אם אין כיסא מתכוונן שבגללו אפשר לוותר על השינוי הזה). הכוונה להעביר את מרכז הכובד אחורה, מאחורי הכיסא ואפילו תחתיו במצב הכי קיצוני (ואז הכיסא נמצא ממש צמוד לבטן). המצב הזה יותר עדין כי יותר קשה לשלוט על הכידון אז עדיף, למי שמעוניין, לקנות כיסא מתכוונן. ה -- לחשוב על עצמך כקפיץ. הברכיים והמרפקים לא נעולים. כל זעזוע שמגיע מהקרקע עובר דרך הבולמים של האופניים ואז דרך הבולמים של הגוף שלנו - הברכיים והמרפקים. אם את קרש את לא בולמת, את מתעייפת ואת לא שולטת טוב על האופניים. ו -- לחייך! כך את נזכרת להנאות, לנשום ואולי, אפילו, לצחוק! בהצלחה!לורי קופנס, מדריכה משנת 1998 ואלופת הארץ 7 שנים

 
 
חדשות
כתבו עלינו  
תמונות